I. Jak uzupełnić dane firmy
Aby uzupełnić dane firmy, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją.
Krok 1: Zaloguj się do aplikacji Symfonia ePłace, a następnie na stronie startowej wybierz moduł Moja firma.
Krok 2: Przejdź do zakładki Dane podstawowe i uzupełnij pola w trzech sekcjach:
- Dane firmy
- Rachunki bankowe
- Dane adresowe.
1. Dane firmy
Aby dodać dane w tej sekcji, kliknij symbol ołówka przy każdym polu, uzupełnij pole i kliknij
przycisk Zapisz.
Pola do uzupełnienia:
- REGON
- Skrócona nazwa firmy
- Pełna nazwa firmy – nazwa będzie wyświetlać się na dokumentach, , np. umowie o pracę
- Data rozpoczęcia działalności
- Forma prawną
- Osoba reprezentująca – nazwa będzie wyświetlać się na dokumentach, np. umowie o pracę
- E-mail firmy
- Numer telefonu 1
- Numer telefonu 2.
2. Rachunki bankowe
W sekcji Rachunki bankowe kliknij Dodaj rachunek, wpisz numer rachunku głównego, wprowadź opis
– opcjonalnie i kliknij przycisk Zapisz.
Możesz też dodać numer rachunku dodatkowego. Aby to zrobić, kliknij Dodaj rachunek, wpisz numer,
wprowadź opis – opcjonalnie i kliknij przycisk Zapisz.
Ważne! |
Pole do wpisania numeru rachunku dodatkowego, pojawi się dopiero, gdy wpiszesz numer rachunku głównego. |
3. Dane adresowe
W sekcji Dane adresowe kliknij symbol ołówka, uzupełnij pole i kliknij przycisk Zapisz.
Pola do uzupełnienia:
- Kraj – Polska wyświetli się domyślnie
- Kod pocztowy
- Poczta
- Gmina
- Powiat
- Województwo – wybierz z listy rozwijalnej
- Miejscowość
- Ulica
- Numer budynku
- Numer lokalu.
Krok 3: Przejdź do zakładki Dane urzędowe i uzupełnij dwie sekcje:
- Dane ZUS
- Dane US.
1. Dane ZUS
W menu bocznym wybierz Dane ZUS, następnie kliknij symbol ołówka, aby:
- wybrać z listy rozwijalnej Oddział ZUS
- wpisać Rachunek ZUS
- wybrać z listy rozwijalnej Termin deklaracji ZUS – masz do wyboru trzy terminy: do 5 dnia, do 15 dnia i do 20 dnia.
Aby zapisać dane, które wprowadzisz, przy każdym polu kliknij przycisk Zapisz.
2. Dane US
W menu bocznym wybierz Dane US, następnie kliknij symbol ołówka, aby:
- wybrać z listy rozwijalnej Urząd skarbowy
- wpisać Rachunek PIT.
Aby zapisać dane, które wprowadzisz, przy każdym polu kliknij przycisk Zapisz.
Krok 4: Przejdź do zakładki Parametry i w sekcji Parametry ZUS zmień w razie potrzeby domyślną wartość składki wypadkowej pracodawcy, która wynosi 1,67%. Aby zmień tę wartość kliknij symbol ołówka obok pola Składka wypadkowa pracodawcy.
Ważne! |
Nie możesz edytować pozostałych parametrów w tej zakładce, ponieważ są wartościami stałymi zgodne z obowiązującymi przepisami. |
II. Jak edytować dane firmy
W każdej chwili możesz edytować wprowadzone dane. Aby to zrobić, wejdź w zakładkę z danymi, którą chcesz zmienić, a następnie kliknij symbol ołówka, wpisz nowe dane i zatwierdź zmianę przyciskiem Zapisz.